Aktualności
Utwory z katalogu PWM na antenie radiowej Dwójki
2011-07-15
Najbliższy tydzień na antenie radiowej Dwójki (od soboty 16.07. do piątku 22.07.) to wiele utworów z katalogu PWM, autorstwa m.in. Bairda, Kilara, Lasonia czy Blocha. Zapraszamy do zapoznania się z ramówką. S o b o t a 16.07.20112.00 – 6.00 – Fantazja polska – opracowanie Renaty Mieszkowskiej
Tadeusz Baird, Colas Breugnon, wyk. Orkiestra Kameralna Polskiego Radia „Amadeus”, dyr. Agnieszka Duczmal, Łukasz Długosz – flet;
Juliusz Łuciuk, słowa Alan Kosko, Poemat Loary, wyk. Jadwiga Gadulanka – sopran, Bronisława Kawalla – fortepian;
Witold Lutosławski, Trois Poémes d’ Henri Michaux, wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, Chór Polskiego Radia, dyr. Gabriel Chmura;
Kazimierz Serocki, Impromptu fantasque, wyk. Zespół Muzyków Filharmonii Narodowej, dyr. Jan Krenz;
Witold Lutosławski, Paroles Tissées, wyk. Louis Devos – tenor, Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Witold Lutosławski;
Piotr Perkowski, Nokturn, wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Jerzy Salwarowski,
Piotr Perkowski, Koncert wiolonczelowy, wyk. Roman Jabłoński – wiolonczela, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej, dyr. Kazimierz Kord
N i e d z i e l a 17.07.2011
2.00 – 6.00 – Fantazja polska – opracowanie Małgorzaty Gąsiorowskiej
Wojciech Kilar, Walc z filmu Ziemia obiecana, wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Jerzy Maksymiuk, Siwa mgła, wyk. Andrzej Bachleda – baryton, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Jacek Kasprzyk
Aleksander Lasoń, II Symfonia koncertująca na fortepian i orkiestrę, wyk. Eugeniusz Knapik – fortepian, Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Antoni Wit;
Wojciech Kilar, Génerique, wyk. Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Zbigniew Graca
Wojciech Kilar, Mała uwertura, wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Stanisław Macura
Wojciech Kilar, Krzesany, wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Kazimierz Kord
P o n i e d z i a ł e k 18.07.2011
9.50 – 11.00
Bolesław Szabelski, Concerto grosso, wyk. Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Śląskiej, dyr. Mirosław Jacek Błaszczyk
W t o r e k 19.07.2011 1.00 – 2.00 – Fantazja polska – opracowanie Barbary Taraszkiewicz–Nowik
Edward Bogusławski, Koncert obojowy, wyk. Arkadiusz Krupa – obój, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Tadeusz Wojciechowski;
Augustyn Bloch, Espressioni do słów Jarosława Iwaszkiewicza, wyk. Halina Łukomska – sopran, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej, dyr. Andrzej Markowski;
Jan Krenz, Concertino, wyk. Adam Wodnicki – fortepian, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Tadeusz Wojciechowski
C z w a r t e k 21.07.2011
1.0 – 2.00 – Fantazja polska – opracowanie Małgorzaty Gąsiorowskiej
Paweł Mykietyn, Sonety Szekspira, wyk. Olga Pasiecznik – sopran, Maciej Grzybowski – fortepian; Dariusz Przybylski Orchesterstück nr 2, wyk: Orkiestra Sinfonia Iuventus, dyr. Krzysztof Słowiński 9.50 – 11.00
Karol Szymanowski, III Symfonia op. 27 „Pieśń o nocy”, wyk. Steve Davislim – tenor, Singverein der Gesellschaft der Musikfreunde Wien, Wiener Philharmoniker, dyr. Pierre Boulez
Najczęściej czytane:
Nowe, młode pokolenie polskich kompozytorów przyswaja i dzieli się różnorodnymi wpływami oraz muzycznymi inspiracjami, jednocześnie przenosząc je w nowe wymiary. Ze złożonością muzyki Karola Szymanowskiego zmierzył się Paweł Malinowski, który na zamówienie Spółdzielni Muzycznej contemporary ensemble przygotował własną instrumentację Masek op. 34 Karola Szymanowskiego. Krakowski zespół zaprezentuje dzieło podczas Musica Festival w Strasburgu 23 września o godz. 20:30 w Palais de Fêtes.
Z dumą ogłaszamy zainicjowanie ścisłej współpracy między Polskim Wydawnictwem Muzycznym a Lidią Zielińską, artystką o ogromnym dorobku muzycznym i edukacyjnym, specjalizującą się w sztukach eksperymentalnych, ekologii dźwiękowej i tradycyjnej muzyki japońskiej.
Piąta w tym roku premiera fonograficzna ANAKLASIS prezentuje niepozbawione humoru słuchowisko, w którym rozbrzmiewają głosy Joanny Freszel, Matyldy Damięckiej i kompozytora – Tadeusza Wieleckiego. Gra Orkiestra Muzyki Nowej pod dyrekcją Szymona Bywalca. Jak by to powiedzieć – ostatnie jak do tej pory tak duże dzieło Tadeusza Wieleckiego, od 19 września dostępne jest na najnowszej płycie wydanej w serii OPERA.
Już jutro Warszawa ponownie stanie się stolicą muzyki najnowszej. 19 września rusza 68. Edycja Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, której hasłem przewodnim jest „Prześwit”. Polskie Wydawnictwo Muzyczne – Partner Strategiczny Festiwalu – zaprasza na dwa spotkania autorskie, wokół premierowych publikacji poświęconych postaciom związanym z festiwalem.
Jak podzielić się ze słuchaczem własnym doświadczeniem? Jak oddać to, co niełatwo wyrazić słowem, gestem czy dźwiękiem? Jak za pomocą dźwięków przekazać własne „ja”? Tadeusz Wielecki – kompozytor i kontrabasista – nieustannie poszukuje odpowiedzi na te pytania. Jego refleksje zwerbalizowane w dialogu z Adamem Suprynowiczem, zapisane zostały w najnowszej książce Polskiego Wydawnictwa Muzycznego Jak by to powiedzieć... Premierowa publikacja to głos artysty, dla którego nie ma prostych odpowiedzi.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowią istotną i liczną grupę powstających publikacji. Z okazji 80 lat istnienia PWM-u, powstał cykl artykułów Polscy Kompozytorzy Dzieciom zadedykowany twórcom, którzy część pracy artystycznej poświęcili adeptom sztuki muzycznej.
Głęboko zakorzeniony w tradycji, nie uciekał od nowinek muzycznych. Kompozytor, pedagog, twórca życia kulturalnego, a prywatnie – miłośnik motoryzacji. Tadeusz Baird to bohater napisanej przez Rafała Augustyna najnowszej książki z serii „Małe Monografie” Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Publikacja już dziś trafia na księgarniane półki.
Aż 4 drużyny z Polskiego Wydawnictwa Muzycznego wzięły udział w tegorocznej edycji Poland Business Run. To największa charytatywna sztafeta biznesowa w Polsce!
Paweł Łukaszewski prowadzi szeroko zakrojoną działalność artystyczną: jest wszechstronnym kompozytorem, dyrygentem, wykładowcą akademickim i animatorem życia muzycznego. Jego dzieła wykonują renomowane zespoły w Europie, Stanach Zjednoczonych, czy Kanadzie. We wrześniu, w ramach akcji Kompozytor miesiąca, zaglądamy do jego pracowni, by przyjrzeć się pracy i miejscu, w którym zazwyczaj komponuje.
Carillon to instrument wpisany w audiosferę Gdańska od wielu wieków. Dziś przeżywa swój renesans. Dzięki corocznym premierom nowych utworów skomponowanych na dwa miejskie zestawy dzwonów oraz nagraniom rejestrującym te dzieła na płytach, carillony są na nowo odkrywane dla muzyki współczesnej. I tę właśnie twórczość, napisaną na zamówienie Miasta Gdańska oraz Muzeum Gdańska w latach 2022-2024 zarejestrowano na albumie wytwórni płytowej ANAKLASIS, który dziś trafia do sprzedaży w najlepszych sklepach muzycznych.