Aktualności
TUTTI.pl w nowej formule. Zaczynamy 19 października.
2020-10-13
Uwzględniając potrzeby i oczekiwania środowiska muzycznego oraz w reakcji na bieżące wydarzenia związane z sytuacją pandemiczną, Polskie Wydawnictwo Muzyczne zmienia formułę jednego ze swoich najbardziej popularnych projektów – TUTTI.pl.
Doskonale zdajemy sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach układanie planów koncertowych jest szczególnie trudne. Wiemy jednak, że takie plany większość instytucji czyni, mając nadzieję na ich niezakłóconą warunkami zewnętrznymi realizację. By to Państwu ułatwić oraz niezmiennie zachęcając do programowania muzyki rodzimych kompozytorów uruchamiamy – na nowych zasadach – nabór wniosków do projektu TUTTI.pl.
Wraz z otwarciem kolejnego naboru informujemy, że:
• wnioski składać można w trybie ciągłym,
• ocena formalna wniosków odbywać się będzie w systemie kwartalnym,
• wnioski przyjmujemy wyłącznie w postaci elektronicznej,
• wprowadzamy zasadę, że na jednym wniosku zgłaszamy jeden utwór,
• nowy regulamin, uwzględniający zmiany oraz uaktualnione wzory dokumentów dostępne są na stronie www.tutti.pwm.com.pl,
oraz
• szczególnie zachęcamy do zgłaszania wszelkich działań online, w tym rejestracji i nadań w formie audio i video, jako tych rozwiązań, które w obecnej sytuacji ułatwiają dostęp do sztuki,
• kwota dofinansowania wypożyczenia materiałów wykonawczych pozostaje na niezmienionym poziomie: to wciąż aż 70%!,
• dofinansowanie dla podmiotów edukacyjnych sumuje się z ich standardowym rabatem 50%, co łącznie daje aż 85% zniżki od wyceny wyjściowej,
• w przypadku pytań i wątpliwości w gotowości pozostaje do Państwa dyspozycji zespół PWM z koordynatorem TUTTI.pl na czele.
Co w praktyce oznacza tryb ciągły składania wniosków oraz ich ocena w trybie kwartalnym? Począwszy od 19 października wnioski o dofinansowanie w ramach TUTTI.pl mogą wpływać do PWM bez ograniczeń terminowych. Oznacza to, że już w październiku można złożyć dokumenty dotyczące wykonań zarówno styczniowych, jak i późniejszych – choćby czerwcowych. Ze względów organizacyjnych wnioski będą oceniane raz na kwartał. W danym kwartale ocenie poddane zostaną wszystkie wnioski, które wpłyną do ustalonego terminu przed posiedzeniem zespołu eksperckiego. Szczegółowy harmonogram na najbliższy rok wygląda następująco:
Dla usprawnienia procesu składania wniosków rezygnujemy z dostarczania ich w papierowej formie i prosimy o wysyłanie ich wyłącznie drogą elektroniczną. W zakładce materiały do pobrania na stronie www.tutti.pwm.com.pl znajdują się niezbędne do złożenia wniosków dokumenty: regulamin, katalog utworów wraz z ich wyceną oraz aktualne formularze. Jak do tej pory, należy je wypełnić wydrukować i opatrzyć podpisami. Odmiennie od lat ubiegłych – przyjmujemy wyłącznie SKANY wysyłane pocztą elektroniczną na adres: tutti@pwm.com.pl. O przyjęciu wniosku decyduje data wpłynięcia do skrzynki mailowej.
Zaczynamy! Nabór wniosków w nowym trybie uruchamiamy 19 października. By mogły zostać ocenione na najbliższym posiedzeniu ekspertów, muszą wpłynąć do PWM do 15 listopada. Wyniki naboru zostaną opublikowane na stronach www.tutti.pwm.com.pl oraz www.pwm.com.pl.
Po raz 6 zachęcamy: GRAJMY TUTTI MUZYKĘ POLSKĄ!
Projekt TUTTI.pl realizowany jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Najczęściej czytane:
Nowe, młode pokolenie polskich kompozytorów przyswaja i dzieli się różnorodnymi wpływami oraz muzycznymi inspiracjami, jednocześnie przenosząc je w nowe wymiary. Ze złożonością muzyki Karola Szymanowskiego zmierzył się Paweł Malinowski, który na zamówienie Spółdzielni Muzycznej contemporary ensemble przygotował własną instrumentację Masek op. 34 Karola Szymanowskiego. Krakowski zespół zaprezentuje dzieło podczas Musica Festival w Strasburgu 23 września o godz. 20:30 w Palais de Fêtes.
Z dumą ogłaszamy zainicjowanie ścisłej współpracy między Polskim Wydawnictwem Muzycznym a Lidią Zielińską, artystką o ogromnym dorobku muzycznym i edukacyjnym, specjalizującą się w sztukach eksperymentalnych, ekologii dźwiękowej i tradycyjnej muzyki japońskiej.
Piąta w tym roku premiera fonograficzna ANAKLASIS prezentuje niepozbawione humoru słuchowisko, w którym rozbrzmiewają głosy Joanny Freszel, Matyldy Damięckiej i kompozytora – Tadeusza Wieleckiego. Gra Orkiestra Muzyki Nowej pod dyrekcją Szymona Bywalca. Jak by to powiedzieć – ostatnie jak do tej pory tak duże dzieło Tadeusza Wieleckiego, od 19 września dostępne jest na najnowszej płycie wydanej w serii OPERA.
Już jutro Warszawa ponownie stanie się stolicą muzyki najnowszej. 19 września rusza 68. Edycja Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, której hasłem przewodnim jest „Prześwit”. Polskie Wydawnictwo Muzyczne – Partner Strategiczny Festiwalu – zaprasza na dwa spotkania autorskie, wokół premierowych publikacji poświęconych postaciom związanym z festiwalem.
Jak podzielić się ze słuchaczem własnym doświadczeniem? Jak oddać to, co niełatwo wyrazić słowem, gestem czy dźwiękiem? Jak za pomocą dźwięków przekazać własne „ja”? Tadeusz Wielecki – kompozytor i kontrabasista – nieustannie poszukuje odpowiedzi na te pytania. Jego refleksje zwerbalizowane w dialogu z Adamem Suprynowiczem, zapisane zostały w najnowszej książce Polskiego Wydawnictwa Muzycznego Jak by to powiedzieć... Premierowa publikacja to głos artysty, dla którego nie ma prostych odpowiedzi.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowią istotną i liczną grupę powstających publikacji. Z okazji 80 lat istnienia PWM-u, powstał cykl artykułów Polscy Kompozytorzy Dzieciom zadedykowany twórcom, którzy część pracy artystycznej poświęcili adeptom sztuki muzycznej.
Głęboko zakorzeniony w tradycji, nie uciekał od nowinek muzycznych. Kompozytor, pedagog, twórca życia kulturalnego, a prywatnie – miłośnik motoryzacji. Tadeusz Baird to bohater napisanej przez Rafała Augustyna najnowszej książki z serii „Małe Monografie” Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Publikacja już dziś trafia na księgarniane półki.
Aż 4 drużyny z Polskiego Wydawnictwa Muzycznego wzięły udział w tegorocznej edycji Poland Business Run. To największa charytatywna sztafeta biznesowa w Polsce!
Paweł Łukaszewski prowadzi szeroko zakrojoną działalność artystyczną: jest wszechstronnym kompozytorem, dyrygentem, wykładowcą akademickim i animatorem życia muzycznego. Jego dzieła wykonują renomowane zespoły w Europie, Stanach Zjednoczonych, czy Kanadzie. We wrześniu, w ramach akcji Kompozytor miesiąca, zaglądamy do jego pracowni, by przyjrzeć się pracy i miejscu, w którym zazwyczaj komponuje.
Carillon to instrument wpisany w audiosferę Gdańska od wielu wieków. Dziś przeżywa swój renesans. Dzięki corocznym premierom nowych utworów skomponowanych na dwa miejskie zestawy dzwonów oraz nagraniom rejestrującym te dzieła na płytach, carillony są na nowo odkrywane dla muzyki współczesnej. I tę właśnie twórczość, napisaną na zamówienie Miasta Gdańska oraz Muzeum Gdańska w latach 2022-2024 zarejestrowano na albumie wytwórni płytowej ANAKLASIS, który dziś trafia do sprzedaży w najlepszych sklepach muzycznych.